Wycieczka seniorów do Zamościa

Seniorzy Gumnisk, Braciejowej, Głobikowej i Latoszyna 02.07.2019 r. skorzystali z możliwości zwiedzenia Zamościa. Po drodze zatrzymaliśmy się w Zwierzyńcu.

Spacerując po parku Zamojskich podziwialiśmy jego piękno i zabytki. Jednym z nich to Kościół na wyspie pod wezwaniem św. Jana Nepomucena z XVIII w. Jadąc przez Rostoczański park krajobrazowy, podziwialiśmy jego piękno.  Następnie w Szczebrzeszynie u podnóża góry witał nas pomnik chrząszcza znany z wiersza Jana Brzechwy. Po dotarciu do Zamościa i przejściu fortyfikacji z trzema bastionami przez bramę  lubelską dotarliśmy na rynek starego miasta i wysłuchaliśmy hejnału z wierzy ratuszowej, granego na trzy strony świata . Zamość to miasto wielokulturowe.  Ma piękną architekturę , barokowy styl kamienic ormiańskich z XV i XVI w..  Miasto jest nazwane,,Padwą Północy'' i ,,Perłą Renesansu''. Odrestaurowane, kolorowe kamienice i górujący nad nimi ratusz, kościoły i muzea które zwiedzaliśmy, dodają piękna miastu. Pani przewodnik opowiedziała nam historię rodu Zamojskich,. Przeszliśmy aleją sław ludzi związanych z Zamościem. Pokazała nam dom Marka Grechuty .Jako ostatni zwiedziliśmy arsenał i oglądnęliśmy projekcję o historii Zamościa. Powróciliśmy do domu.